Anketa e re IRI: Një mashtrim!
Published in Recensione
on 4 - 09 - 2015 Author: Xhenis Sulimani[Recension: Ekskluzive: Anketa më e re e IRI-t]
Teksti të cilin po recensojmë është rasti me të cilin dëshmohet më së miri se sa bllof del një media e cila boton informacione të pavërteta.
Linku deri te artikulli origjinal: Ekskluzive: Anketa më e re e IRI-t
Data dhe koha e publikimit: 01.09.2015
Data e recensionit: 03.09.2015
Recensent: Xhenis Sulimani
Shumë portale nxituan të botojnë tekstin për anketën e re të IRI-t, dhe po aq më pas botuan përgënjeshtrimin se lajmi nuk është i saktë. Në gazetari manipulimi i vetëdijshëm me opinionin është krimi më i madh ndaj profesionit. Kur kjo del dhe në publik, kredibiliteti është i shkatërruar.
Produkti gazetaresk që po e recensojmë ka paraqitur tabelën për rejtingun e subjekteve politike nga Anketa më e re e Institutit Ndërkombëtar Republikan IRI, për rejtingun e subjekteve politike në Maqedoni, edhe pse kjo anketë nuk është realizuar asnjëherë.
“Nga tabela mund të vërehet rënie drastike e partisë shqiptare në pushtet, e cila në anketën e fundit interne të IRI-t të publikuar në qershor kishte rejting prej 7 % respektivisht tani ka rënë në 4.3%, që është shumë më pak se gjysma. PDSH po në anketën e qershorit gëzonte përkrahjen e 3% ndërsa tani rejtingu i saj ka shënuar rënie gjithashtu drastike dhe tani ai është vetëm 1.1%.”
IRI ka demantuar lajmin se së fundmi kanë bërë një anketë të tillë. Ata e quajtën spekulim informacionin e fundit se IRI ka dalur me rezultate të reja për rejtingun e subjekteve politike.
“Lidhur me pyetjen për anketën e fundit nga Instituti Ndërkombëtar Republikan (IRI) në Maqedoni, unë do të doja të ju informoj se hulumtimi i fundit i opinionit publik në Maqedoni, IRI e ka kryer në periudhën prej 6 deri 15 qershor të 2015 dhe është publikuar edhe në faqen e internetit.”
Demanti ka vërtetuar se lajmi që po e recensojmë është gënjeshtër dhe me të drejtë supozimi është se ka pasur për qellim manipulimin e opinionit.
Sipas kodit etik gazetaresk, përgjegjësia morale për pasaktësinë e informacionit bie mbi gazetarin. Në raste të tilla është e rëndësishme që ai vetë të ndikojë dhe të sigurojë publikimin e demantit, korrigjimit ose përgjigjes në medien ku informacioni është publikuar, autori i të cilit është ai. Ndonëse besueshmëria është lëkundur rëndë.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
nuk ka fakte
pohimet jo të sakta
deklarata jo të vërteta
SOURCES OF INFORMATION
nuk ka burime të evidentuara
jorelevante
1 burim
EXTENSIVENESS
informata të fshehura
BIAS
lajm i demantuar
ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
informata të rrejshme
mban anën e një pale
anshmëri politike
COMMENTING
nuk ka elemente të komentimit
PLAGIARISM
nuk mund të përcaktohet
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
adekuat
tendencioz
PHOTOGRAPH
ka
adekuate
as manipulon as informon - është vënë vetëm si ilustrim
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
i lexueshëm
nuk aplikohet
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e