Besimi i gazetarit është e vërteta
Publikuar në Recensione
on 29 - 04 - 2016 Autor: Xhenis Sulimani
[Recension: Lideri maqedonas organizon protesta masovike, sot mbahen në Kumanovë dhe Shtip]
Promovimi i interesit publik është mision kyç i gazetarisë. Informimi i drejtë, i saktë dhe objektiv është në favor të interesit publik. Prandaj, gazetari në asnjë moment nuk duhet të tentojë që të manipulojë me opinionin duke i dhënë lajme të pavërteta me qëllim që atë ta dezinformojë. Besimi i gazetarit është e vërteta. Dhe, kësaj duhet t’i mbetet besnik deri në fund.
Linku deri te artikulli origjinal: “Lideri maqedonas organizon protesta masovike, sot mbahen në Kumanovë dhe Shtip”
Data dhe koha e publikimit: 18.04.2016
Data e recensionit: 22.04.2016
Recensues: Xhenis Sulimani
Lajmi që po e recensojmë është shembull tipik se si tentohet të manipulohet publiku me lajme të pavërteta. Lajmi nis me titullin: “Lideri maqedonas organizon protesta masovike, sot mbahen në Kumanovë dhe Shtip”. Në vend që të jetë informues, titulli dezinformon. Për faktin se protestat kundër vendimit të kryetarit të Republikës së Maqedonisë, Gjorge Ivanov, për ta aboluar politikan të inkriminuar janë të organizuara nga më shumë organizata dhe aktivistë, të bashkuar në lëvizjen jo- qeveritare “#Protestoj”.
“Protestat që organizohen nga lideri maqedonas, Zoran Zaev në Maqedoni vazhdojnë të radikalizohen edhe në qytetet tjera. Pas pauzës së djeshme, protestat vazhdojnë sot në orën 18 para Prokurorisë Speciale Publike në Shkup.”
Të njëjtën autori e përsërit edhe në përmbajtje duke u munduar të bindë lexuesin se Zaev është organizatori i protestave. Megjithatë askund brenda në tekst nuk ka ndonjë fakt, kumtesë apo lajmërim për ta dëshmuar atë në të cilën thirret, qoftë edhe ndonjë deklaratë të Zoran Zaev, se ky i fundit është organizator dhe bartës i protestave.
Gazetari duhet të mbajë përgjegjësi para publikut. Andaj, edhe duhet të plasojë informacione të sakta. Dhe, të mos tentojë që me vetëdije të manipulojë me opinionin. Është ndër parimet e gazetarisë që në asnjë mënyrë autori nuk bën të çorientojë publikun.
Kodi etik dhe profesional u imponon gazetarëve përgjegjësi të veçantë për fjalën e thënë publike.Ndikimin që ka një media nuk duhet ta shfrytëzojë për dezinformim. Arsenali më i fortë i mediave duhet të jetë saktësia dhe verifikueshmëria. Pa këto dy elemente media mbetet lakuriq, dhe humb kuptimin e saj. Detyrim i parë i gazetarëve është dhe duhet të jetë e vërteta.
“Përgjegjësia morale për pasaktësinë e informacionit bie mbi gazetarin, prandaj është e rëndësishme që ai vetë të ndikojë dhe të sigurojë publikimin e demantit, korigjimit ose përgjigjes në median ku informacioni është publikuar, autori i të cilit është ai. Në këtë mënyrë gazetari mbron edhe integritetin e tij, por edhe integritetin e medias ku punon”, thuhet në Kodin etik të gazetarëve.
INFOGRAFIKU
VËRTETËSIA
nuk ka fakte
pohimet jo të sakta
deklarata jo të vërteta
BURIMET E INFORMATAVE
nuk ka burime të evidentuara
PËRMABJTËSIA
jogjithëpërfshirës
informata të fshehura
ANSHMËRIA
nuk e paraqet
ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
informata të rrejshme
është i njëanshëm
anshmëri politike
KOMENTIMI
nuk ka elemente të komentimit
PLAGJIATURA
vepër origjinale
është theksuar autori
KUALITETI I TITULLIT
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
adekuat
tendencioz
FOTOGRAFIA
ka
adekuate
as manipulon as informon - është vënë vetëm si ilustrim
nuk është theksuar autori (burimi)
GJUHA E URREJTJES
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
I PËRSHTATUR PËR UEB
i lexueshëm
nuk aplikohet
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e