verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Feja është çështje private, e jo interes publik!

on 26 - 09 - 2016       
Овој напис го има и на: Maqedonisht

[Recension: Jozyrtarisht Zhurnal mëson se Osmani apo siç njihët në opinion “Endacaku” braktisë fenë islame, parapëlqen murgeshat?!]

Mediumeve jo profesionale si duket nuk u bëhet vonë kur prekin çështjet private, madje as kur bëhet fjalë për besimin apo bindjet fetare. Këtë e vërteton ky tekst, me plot komente, goditje dhe cilësime të ulëta. Gazetaria nënkupton informim, e jo diskreditim.

Teksti që po recensojmë fyen dhe diskriminon palën e apostrofuar në aspekt fetar. Madje, për të dëshmuar mungesën e profesionalizmit, në tekst as që është kërkuar fare qëndrimi i “Endacakut”.

Një makinerist apo ndryshe ‘mehaniçar’ ose siç quhet ky profesion në diasporë ‘uliçar’ me foton e fundit të shpërndarë në rrjetet sociale flitet se ka ndryshuar fenë, raporton Zhurnal nga burime të sigurta. Sipas informacioneve jozyrtare që arriten në redaksin tonë, “Zhurnal”, Endacaku ka vendosur që të ndryshojë fenë gjë që e vërteton edhe fotoja e zbuluar së fundi në të cilën Endacaku duket në mes të dy murgeshave.

“Gazetari do t’u përmbahet standardeve të pranuara shoqërore që kanë të bëjnë me dinjitetin dhe respektimin e dallimeve etnike, kulturore dhe religjioze në Maqedoni”, Kodi etik i gazetarëve.

“Gazetarët duhet të bëjnë dallim ndërmjet fakteve dhe mendimeve, ndërmjet lajmit dhe komenteve”, Kodi etik i gazetarëve.

jozyrtarisht-zhurnal-meson-screenshotLinku deri te artikulli origjinal: “Jozyrtarisht Zhurnal mëson se Osmani apo siç njihët në opinion “Endacaku” braktisë fenë islame, parapëlqen murgeshat?!
Data dhe koha e publikimit: 23.09.2016
Data e recensionit: 25.09.2016
Recensues: Adrian Kerimi

“Gazetari duhet ta kultivojë kulturën e të folurit dhe etikën”. “Komunikimi i pasjellshëm me opinionin nuk ka të bëjë aspak me profesionin e gazetarit”, Kodi etik i gazetarëve.

Endacaku tashmë ka bërë shumë profesione që nga mehaniçar që e ka nisur në diasporë vend ku jeton dhe vepron më pas doli si një analist i pavarur që analizonte çdo ngjarje dhe jepte komente si prej out-it duke mos lodhur kokën se sigurisht për të lodhur kokën dhe analizuar nuk duhet lodhur veten çdo ditë në fabrikat e makinave në Europë, e më pas shpalli burri dheut kandidaturën për deputet edhe atë si kandidat i pa(çavur)varur por që sipas informacioneve që Zhurnal i disponon edhe ai ka vendosur, si shoku i tij (MUKI) të kalojë në rradhët e LSDM-së e të shitet njëjtë si patriot i “rrejshëm”!.

Çështja e besimit të një personi nuk duhet të jetë bazë për lajm, sidomos jo në këtë kontekst. Për opinionin në këtë rast nuk është e rëndësishme se çfarë beson ose nuk beson individi i apostrofuar. Fundja, fotografia,  në bazë të së cilës është bërë kjo përmbajtje, nuk është relevante në dozë të mjaftueshme për të dëshmuar atë që thuhet në tekst. Derisa informata e dhënë në bazë të fotografisë nuk është konfirmuar ose përgënjeshtruar nga pala e apostrofuar, kemi të bëjmë me një shpifje potenciale. Për më tepër, në këtë rast, mund të flasim edhe për një nëntekst i cili, edhe pse jo haptazi, nxit ndjenja negative ndaj një feje, duke e nënvlerësuar atë karshi religjionit të ‘preferuar’.

Ndryshe, Osmani i cili ka lindur në një fshat të Kumanovës, momentalisht jeton dhe vepron në shtetin e vogël të Lihtenshtajnit ku shumica e banorëve i takojnë besimit krishter. Si duket Osmani për shkak të interesave të ngushta parapëlqen fenë krishtere, madje i promovon edhe publikisht murgeshat, dhe në asnjë mënyrë nuk ka guxim të promovon besimin islam. Kjo dëshmon qartë se Osman më tepër parapëlqen të kthej kokën kah kryqi gjigant sesa kah xhamia. Fotografia që ka publikuar ai kohë më parë paraqet një dëshmi eklatante sesi favorizohet religjioni krishter për interesa të ngushta personale.

Përveç tekstit diskriminues, nënçmues dhe aspak profesional, kemi edhe një dozë tjetër të nëntekstit nxitës, ku janë përmendur edhe emra dhe figura tjera, të cilat aspak nuk kanë të bëjnë me çështjen që trajtohet. Së paku, përderisa nuk vërtetohet një gjë e tillë siç pretendon autori, mund të themi se teksti është tendencioz dhe ka për qëllim njollosjen e një personi apo dy personave, që janë vendosur në theks të artikullit.


Ky recension është përgatitur nga kuadër të Projektit të USAID-it për përforcimin e mediumeve në Maqedoni – Komponenta Shërbimi për verifikimin e fakteve nga mediumet, që implementohet nga fondacioni Metamorfozis.. Ky recension është mundësuar me përkrahjen e Agjencisë amerikane për zhvillim ndërkombëtar (USAID). Përmbajtja e analizës është përgjegjësi e autorit dhe nuk i paraqet qëndrimet e fondacionit Metamorfozis, USAID-it ose të qeverisë së SHBA-ve. Për më tepër informata për punën e USAID-it në Maqedoni, ju lutemi vizitoni ueb-faqen e USAID-it: (http://macedonia.usaid.gov) dhe faqen e USAID-it në Facebook: (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

INFOGRAPHIC

infoVistinitostTRUTHFULNESS

nuk ka fakte

pohimet jo të sakta

deklarata jo të vërteta

infoVistinitostSOURCES OF INFORMATION

nuk ka burime të evidentuara

një palë

infoVistinitostEXTENSIVENESS

jogjithëpërfshirës

informata të fshehura

infoVistinitostBIAS

Jo

ka shtrembërim të së vërtetës (spin)

informata të rrejshme

është i njëanshëm

anshmëri politike, anshmëri komerciale

infoVistinitostCOMMENTING

ka elemente të komentimit

të ndara nga faktet

infoVistinitostPLAGIARISM

nuk mund të përcaktohet

nuk është theksuar autori, nuk është theksuar burimi

infoVistinitostTITLE QUALITY

dezinformon

jokreativ

senzacionalist

joadekuat

tendencioz

infoVistinitostPHOTOGRAPH

ka

joadekuate

manipulon

nuk është theksuar autori (burimi)

infoVistinitostHATE SPEECH

gjuhë ofenduese

Gjuhë nxitëse

nuk nxit për përdorimin e dhunës

diskriminon

diskriminim fetar, diskriminim politik,

infoVistinitostEDITED FOR THE WEB

mesatarisht i lexueshëm

elemente solide multimediale

nuk ka linke kontekstuale

pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik

i palidhur me tag-e

Abonohuni për lajmet më të reja