verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Fishekë mediatikë pa barut për Makpetrol-in

on 5 - 09 - 2016       
Овој напис го има и на: Maqedonisht

Makpetrol na ekstazi

[Recension: “Makpetrol”-i punon nën ekstazi! Josifovski paralajmëron dividendë]

Po, ka plotësisht të drejtë lexuesi i Shërbimit për verifikimin e fakteve në medie kur na e propozon këtë përmbajtje mediatike për recension. Ia lejojmë vetes, që në fillim të kësaj analize, që të shkruajmë se ky tekst është shembull klasik për rekomandimet e llojit “Si ta prishësh një ide të mirë gazetareske në 4 hapa”.

Me të vërtetë, tema që e përpunon kjo përmbajtje gazetareske është aktuale, kontraverze, e mbështjellë me mister… Domethënë i ka të gjitha atributet për të qenë informatë e vlefshme mediatike nga e cila bëhet një storje e mirë gazetareske. Mirëpo, në vend të kësaj, në këtë rast është zgjedhë një mënyrë krejtësisht joadekuate, joprofesionale.

09022016-Faktor-MakpetrolLinku deri te artikulli profesional: “Makpetrol”-i punon nën ekstazi! Josifovski paralajmëron dividendë

Data dhe koha e publikimit: 31.08.2016, 14:23

Data e recensionit: 02.09.2016

Recensues: Zoran Bojarovski

PALËT E INVOLVUARA TË HARRUARA NË TEKST

Në habin e parë, “dështimi” qëndron në atë se nu është kërkuar deklaratë, mendim, interpretim nga ana e menaxherëve të kompanisë që është temë e drejtpërdrejtë e kësaj storjeje. Si palë më e involvuar në këtë rast, ajo meriton të pyetet. Mirëpo, nuk kemi asgjë nga kjo.

Si hap i dytë është plumbi mediatik pa barut që del nga hapi parë: Nuk ka palë të dytë. Gjegjësisht në këtë rast, ndonjë njohës i kësaj industrie, ose ndonjë ekspert i financaver apo i bursave, që të sqarojë se si Makpetroli nga një kompani me humbje, u “shndërrua” në kompani me fitim. Për shkak se, kjo është një pyetje kureshtare që del nga kjo informatë, apo jo? Asgjë as nga kjo.

Me të vërtetë, teksti i referohet një burimi sekondar – raportit mujor për punën e kompanisë – dhe në bazë të atij raporti parashtron shumë pyetje. Mirëpo, ato pyetje nuk janë drejtuar atje ku duhet. Në adresën e vërtetë.

KOMENT I FSHEHUR KEQ

Hapi i tretë për prishjen e një ideje të mirë është, në vend të raportit të detajuar në bazë të deklaratave, të shkruani – koment. Prandaj, kjo përmbajtje mediatike, fshehurazi, për shkak se askund nuk është theksuar se bëhet fjalë për koment, por, përkundrazi, teksti është publikuar në rubrikën “Ekonomi”, është bërë një manipulim klasik.

Hapi i katërt i dëmshëm është titulli. Ai ka qenë pasojë logjike e qasjes komentuese, gjegjësisht – siç konstatoi bukur një koleg yni i respektuar – i qasjes bloguese, personale ndaj temës. Çka do të thotë “Makpetrol-i punon nën ekstazi”? Se i gjithë Makpetrol-i është i droguar? Nuk kemi asgjë kundër krahasimeve, zbukurimeve, në tekstet gazetareske. Mirëpo, në këtë rast, konsiderojmë se më i mirë do të ishte krahasimi duke i përdorur sinonime që dalin nga fjala “adrenalin”.


Ky recension është përgatitur nga kuadër të Projektit të USAID-it për përforcimin e mediumeve në Maqedoni – Komponenta Shërbimi për verifikimin e fakteve nga mediumet, që implementohet nga fondacioni Metamorfozis.. Ky recension është mundësuar me përkrahjen e Agjencisë amerikane për zhvillim ndërkombëtar (USAID). Përmbajtja e analizës është përgjegjësi e autorit dhe nuk i paraqet qëndrimet e fondacionit Metamorfozis, USAID-it ose të qeverisë së SHBA-ve. Për më tepër informata për punën e USAID-it në Maqedoni, ju lutemi vizitoni ueb-faqen e USAID-it: (http://macedonia.usaid.gov) dhe faqen e USAID-it në Facebook: (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

INFOGRAPHIC

infoVistinitostTRUTHFULNESS

pjesërisht

nuk mund të përcaktohet saktësia e pohimeve

pjesërisht

infoVistinitostSOURCES OF INFORMATION

ka burime të evidentuara

zyrtare

relevante

1 burim

një palë

infoVistinitostEXTENSIVENESS

jogjithëpërfshirës

informata të fshehura

infoVistinitostBIAS

nuk mund të përcaktohet

ka shtrembërim të së vërtetës (spin)

nuk mund të përcaktohet

mban anën e një pale

anshmëri komerciale

infoVistinitostCOMMENTING

ka elemente të komentimit

të integruara me faktet

infoVistinitostPLAGIARISM

vepër origjinale

është theksuar autori

infoVistinitostTITLE QUALITY

nuk informon

jokreativ

senzacionalist

joadekuat

tendencioz

infoVistinitostPHOTOGRAPH

ka

adekuate

as manipulon as informon - është vënë vetëm si ilustrim

nuk është theksuar autori (burimi)

infoVistinitostHATE SPEECH

gjuhë ofenduese

nuk ka gjuhë të urrejtjes

nuk nxit për përdorimin e dhunës

nuk diskriminon

infoVistinitostEDITED FOR THE WEB

i lexueshëm

nuk aplikohet

i rregulluar në aspekt stilistik

i lidhur me tag-e

Abonohuni për lajmet më të reja