verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Newsroom-i i epokës virtuale

on 28 - 12 - 2015       

promo-img@2x-400x250Shumë nga gazetat në mbarë botën që kanë nisur të publikojnë lajme në Web, kanë krijuar redaksi të veçanta për produktet e tyre online. Avantazhet e mbajtjes së një stafi të veçantë për median e re, përfshin krijimin e një mekanizmi për të gjeneruar raportime origjinale të lajmeve për publikim në internet. Në disa raste, gazetat që nuk kanë ngritur një staf të veçantë të medias së re kanë vënë kërkesa të pabesueshme për gazetarët e tyre, të cilët tani duhet të raportojnë për të dy gazetat, atë print dhe atë online.

Në rastin e Wall Street Journal – seria interaktive, një nga përpjekjet më të suksesshme të lajmeve online, të paktën duke e parë nga numri i parapaguesve ka arritur mbi treqind mijë deri në dhjetor të vitit 2000. Ky sukses është arritur duke e integruar stafin e shtypit dhe të atij online. Dyzet redaktorët, reporterët dhe artistët qëndrojnë në mes të newsroom-it kombëtar, thekson Rich Jaroslovsky, redaktor menaxhimi i Wall Street Journal, edicioni interktiv. Ata rrinë shpinë-më-shpinë me grupin e gazetës print.

Një studim i “Media in Cyberspace” në vitin 1997, tregoi se gati gjysma e reporterëve nuk kanë pasur qasje në internet në zyrën e tyre të punës. Ndërsa në ’95 vetëm një e treta kanë pasur një qasje të tillë. Në vitin 1999 kemi një rritje të shpejtë, ku të gjithë kishin qasje në internet. Disa gazetarë janë akoma nostalgjik për kohët e vjetra pa internet.

Rob Fixmer, krijuesi dhe kryeredaktori i Cybertimes (pjesë e The New York Times në web) shpjegon se objektivi i tij kryesor në vitin ’97 ka qenë që të krijojë një content origjinal për web. Kjo ishte një ide shumë kostoze. Për çdo informacion origjinal të botuar në Cybertimes, do të duheshin të paktën 1000 dollarë.

Newsroom-i virtual

Prezentimi i paisjes komerciale të raportimit të lajmeve që është mobile, dëshmon qëndrueshmërinë e asaj që Forumi i Lirë i Studimeve të Medias e ka quajtur “newsroom-i virtual”. Një redaksi virtuale ekziston pa ndonjë kufi fizik. Përmes postës elektronike, qasje të largët elektronike në bazat e të dhënave, si dhe aftësinë për të transmetuar përmbajtje multimediale përmes infrastrukturës publike të telekomunikacionit, gazetarët janë në gjendje për të punuar tërësisht nga terreni, ndonjëher pa pasur nevojë për të hyrë në një vend qendror siç është redaksia dhe për të shkëmbyer mesazhe, tregime, apo fotografi të azhornuara me redaktorët.

Në redaksi virtuale, drejtorët e lajmeve mund të rishohin strukturën se si janë të organizuara redaksitë e tyre. Në vend se të kufizohen nga kufijtë e teknologjisë analoge, mund të organizojnë redaksi digjitale në çdo gjë. Kjo lehtëson prodhimin dhe shpërndarjen multimediale të cilësisë dhe përmbajtjes së lajmeve. Një redaktor ose prodhues mund të ulet përball çdo kompjuteri në rrjet (workstation) duke parë apo përpunuar çdo material në çdo workstation tjetër të këtij rrjeti, pavarësisht se ku ndodhen, edhepse çështjet e sigurisë janë një shqetësim më vete.

Redaksitë virtuale e së ardhmes do të zvogëlojnë apo edhe eliminojnë kostot fikse të mbajtjes së një qendre të prodhimit televiziv. Drejtuesit dhe sistemet e kontabilitetit janë në dispozicion për të monitoruar dhe vlerësuar përdorimin dhe modelet e komunikimit në rrjet. Për mirë apo për keq, menaxhimi mund të vlerësojë kush është duke e bërë atë, sa shpesh, dhe a e bën në mënyrë efikase. Bazuar në të tilla vlerësime, menaxhimi mund të zbatojë punët e rishqyrtuara ose komunikimin e modeleve për të rritur efikasitetin edhe më tej.

Sisteme të tilla mund edhe të jenë të automatizuar përmes aplikacioneve artificiale inteligjente për të vlerësuar sistematikisht çdo gjë, duke filluar nga stili i shkrimit e deri te modelet e redaktimit të videos dhe përdorimin e grafikës. Redaksitë virtuale mund të shtrihen përtej kufijve të organizatave të lajmeve për të përqafuar audiencën lajmeve. Me videot e kamerave të lira digjitale, publiku mund të transmetojë video-përmbajtje mbi publikun e rrjetit të telekomunikacionit, sigurisht duke u shqyrtuar nga redaktorët e redaksive.

Ndryshe nga redaksitë e së kaluarës, redaksitë virtuale u lejojnë gazetarëve në terren që të kenë të njëjtin nivel të qasjes në informata, të njerëzve dhe të përpunimit, njësoj siç kanë pasur tradicionalisht redaksitë qendrore. Rëndësia e këtij zhvillimi është se ajo mundëson storje lajmi të bujshëm që do të menaxhohet nga terreni. Si në telemjekësi, ku një klinicist mund të përdorë mjete të avancuara të telekomunikacionit për të sjellë tek një specialist diagnoza dhe trajtime të vendosura nga distanca mjekësore, gazetarët pacientë do të jenë në gjendje të konsultohen në kohë reale me gazetarë të tjerë, ekspertë të përmbajtjes, ose burime të tjera të mundshme të kudondodhura. Kjo mund të rrisë saktësinë e raportimit, sidomos në afate të shkurtra, duke lehtësuar verifikimin e faktit dhe përmirësimin në qasjen e informatave të besueshme.

Redaktimi jolinear do të thotë që ju mund të bëni gjëra në një numër të sekuencave: “Ju mund të hedhni poshtë fotot në një storyboard, të shtoni një audio material dhe t’i korrigjoni ato foto. Kjo është një ndjenjë çliruese për stafin. Kjo na lejon për të prerë paketa të ndryshme për përdorime të ndryshme. “Veçanërisht, sistemi Avid përdor ‘workstations” të quajtur prerës të lajmeve në vend se redaktim i gjireve digjitale.

Modelet e reja të menaxhimit theksojnë komunikimin me anëtarët e decentralizuar. Redaksitë e  shpërndara janë një imperativ i qartë i hulumtimit në teknologjinë e gazetarisë mobile. Çështjet e pazgjidhura të menaxhimt të newsroom-eve përfshijnë këto rezultate:

 

  • tranzicioni i lajmeve njëzet e katër orëshe (kjo është veçanërisht një sfidë për përpjekje të reja mediatike që dolën nga organizatat amë të shtypura);
  • mbajnë komunikim efikas dhe të besueshëm kur përparimet teknologjike janë bërë me shpejtësi të lartë dhe të komunikimit kudo me standard de facto;
  • kanë prodhuar paketat efektive të lajmeve që shfrytëzojnë paletën e plotë të software-it të ri, por nuk e mbingarkojnë konsumatorin me lajme pafund.

Pavarësisht nga përparimet teknologjike, megjithatë, theksi duhet të vendoset në vlerat thelbësore gazetareske, duke përfshirë:

  • duke marrë ngjarjen në mënyrën e duhur (saktësinë, fakti i kontrolluar);
  • përfshirja e specifikave dhe detajeve;
  • duke pasur protokolle për të bërë korrigjimet (duke përdorur hiperlinqe dhe linqe me faqet e tjera të internetit);
  • duke përdorur burimet e shumta, të njohura dhe të identifikuara (p.sh. burimi, autenticiteti

dhe atribuimi);

  • shmangia e konfliktit të interesave;
  • duke përdorur në mënyrë efektive web / teknologjinë online, por jo duke abuzuar me to; dhe
  • integrimin e modeleve të zhvilluara të software / programimit në bashkëpunim me storytelling digjital, gjithnjë e më interaktive edhe për audiencat jolokale.

Teknologjia e re mund të prodhojë shumë pasoja të papritura. Një studim i kryer për Qendrën e Studimeve të Medias në vitin 1988 nga veterani i newsroom-eve Adam Clayton Pauell III, tani nënkryetar i studimeve dhe programeve të teknologjisë për Qendrën e Studimeve të Medias Freedom Forum, zbuloi se futja e videokasetës në redaksitë televizive në vitet 1970 bëri më shumë se thjesht të sigurojë një mënyrë të lehtë për të redaktuar imazhet në lëvizje. Pavarësisht nga pretendimet e tyre, drejtorët e lajmeve janë përballur me provat në studimin e Powell ku del se zëvendësimi i filmit me video dukej i lidhur direkt me stile të reja.

Pavarësisht nga përfitimet e mundshme të redaksive digjitale, nuk ka asnjë garanci se futja e teknologjisë së re do të rrisë performancën dhe përmbajtjen e lajmeve në redaksi. Edhe pse teknologjia digjitale na ka sjellë në “pragun e një epoke të re të lajmeve televizive,ne nuk jemi ende atje”, këshillon Candy Altman, drejtor i lajme për wcvb-TV, filial i ABC në Boston.

 

Shënim: Ky leksion kryekëput është bazuar në botimin e autorit John V. Pavlik, me titull, Journalism and New Media (2001). Boton: Columbia University Press

 


Ky leksion gazetaresk është përgatitur nga kuadër të Projektit të USAID-it për përforcimin e mediumeve në Maqedoni – Komponenta Shërbimi për verifikimin e fakteve nga mediumet, që implementohet nga fondacioni Metamorfozis.. Ky leksion gazetaresk është mundësuar me përkrahjen e Agjencisë amerikane për zhvillim ndërkombëtar (USAID). Përmbajtja e analizës është përgjegjësi e autorit dhe nuk i paraqet qëndrimet e fondacionit Metamorfozis, USAID-it ose të qeverisë së SHBA-ve. Për më tepër informata për punën e USAID-it në Maqedoni, ju lutemi vizitoni ueb-faqen e USAID-it: (http://macedonia.usaid.gov) dhe faqen e USAID-it në Facebook: (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

Abonohuni për lajmet më të reja