verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Recension: Cërvenkovski kapet me Nora Shаqirin

on 16 - 06 - 2014       
Овој напис го има и на: Maqedonisht

Црвенковски уловен со Нора ШакириВистина-crop-resize

Ndër parimet e para të Kodit të gazetarëve thuhet:

Gazetarët kanë rolin të transmetojnë informacione, ide dhe mendime dhe kanë të drejtë që të komentojnë. Duke i respektuar vlerat etike dhe standardet profesionale gjatë transmetimit të informacioneve, gazetarët do të jenë të ndershëm, objektiv dhe të saktë.

Kështu, edhe në tekst është transmetuar një informatë, por a është ajo e ndershme, objektive dhe e saktë, kjo është një pikëpyetje e madhe. Më vonë teksti pati edhe një vazhdim, me çka u përfshi një familje e tërë e një udhëheqëseje nga Maqedonia, dhe gjatë kësaj aspak nuk i është kushtuar kujdes parimit të 16-të vlerave etike nga Kodi i gazetarëve, i cili thotë:

Gazetari do të ruaj reputacionin dhe dinjitetin e profesionit të tij, do ta nxisë solidaritetin e ndërsjellë dhe pluralizmin e mendimeve dhe nuk do ta përdorë medien e tij për të qëruar hesaspet me individë, duke i përfshirë edhe kolegët e tij.

Црвенковски уловен со Нора ШакириВистина002-finalLinku deri te artikulli origjinal: Cërvenkovski kapet ne Nora Shаqirin

Data dhe koha e publikimit: 11.06.2014, 11:08

Data e recensionit: 12.06.2014

Recensues: Vllado Gjorçev

 

TEPËR DISKUTABILE

I gjithë tregimi është shumë diskutabil. Ka një fotografi në të cilën gjenden Branko Cërvenkovski dhe Nora Shaqiri me të cilën janë thurrur shumë tregime nga teksti të cilin e recensojmë dhe vazhdimi i tij.

Burimet e informatave gjoja janë lexues që e kanë dërguar fotografinë. Dhe gjithçka është pretendim për shkak se askush deri tani, e as Nora nuk ka deklaruar asgjë për fotografinë. E pse do ta bënte këtë. A nuk ka mundësi të shoqërohen personalitete publike? A është e ndaluar? Dhe çka do të ishte këtu kontestuese, përveç momentit në të cilin aludohet.

Përveç gjithë përsheshit prej tekstit, nuk është respektuar as ky nen i Kodit të gazetarëve:

7. Gazetari do ta respektojë privatësinë e individit, përveç kur kjo është në kundërshtim me interesin publik.

Gazetari është i detyruar ta respektojë dhimbjen dhe vuajtjen personale.

 

TEKST ME QËLLIM

Teksti e ka qëllimin e tij, i cili nuk është arritur për shkak se me gjasë tregimet e pazarit vështirë kalojnë te qytetarët. Edhe pse nga njëra fotografi (më vonë në vazhdimin ka disa) nxirren edhe kontekste politike, për atë se kush me kë është i afërt, deri te ndarja e Andrej Zhernovskit me Zoran Zaevin.

I gjithë teksti është koment. Nuk ka fakte, nuk ka deklarata, e bile nuk ka as deklaratë nga lexuesi i cili gjoja e ka dërguar fotografinë deri te redaksia.

Teksti është publikuar në një portal, e më vonë është marrë nga disa të tjera. Domethënë, aspak nuk është me rëndësi ku ka qenë lajmi i parë, kur çdokund është lajmi i njëjtë edhe me titull edhe me fotografi.

Titulli tregon se cilës pjesë lexuesi duhet t’i kushtojë kujdes. Në qoftë se ndonjë ish-kryeministër “e përfiton” ndonjë udhëheqëse kjo është skandal, apo jo. Dhe gjithsesi për medie tabloide. Por, te ne gjithçka është përzier, çka është tabloid, çka është portal informativ, e poashtu edhe çka është privatësi. E çka është publik.

Fotografia poashtu është diskutabile. Jo për atë se a është e vërtetë ngjarja. Sipas të gjitha gjasave është. Por, sipas asaj se si duke Branko Cërvenkovski. Nëpër rrjetet sociale me të madhe flitet se ai në fotografi është “fotoshop-uar” në mënyrë solide. E tani mbetet pyetja, nëse është ashtu, a duhet të ketë sanksione për këtë?

Tekst i cili gjithsesi shumë lehtë prek në veshët dhe sytë e lexuesit. Ata duan të dëgjojnë dhe të lexojnë për jetët e njerëzve të tjerë. Si çdo njeri, apo jo? Por, ata do të lexonin edhe ndonjë përmbajtje pak më ndryshe, për shembull të llojit, si jetojnë njerëzit në vendin më të varfër të Evropës, por lajme të tilla nuk u servohen. Megjithatë, është e qartë se në një kohë-pakohë kur nuk serviren tregimet e vërteta, mbretërojnë tregimet e këtilla, normalisht për argëtim të miliona njerëzve.


Ky recension është përgatitur nga kuadër të Projektit të USAID-it për përforcimin e mediumeve në Maqedoni – Komponenta Shërbimi për verifikimin e fakteve nga mediumet, që implementohet nga fondacioni Metamorfozis.. Ky recension është mundësuar me përkrahjen e Agjencisë amerikane për zhvillim ndërkombëtar (USAID). Përmbajtja e analizës është përgjegjësi e autorit dhe nuk i paraqet qëndrimet e fondacionit Metamorfozis, USAID-it ose të qeverisë së SHBA-ve. Për më tepër informata për punën e USAID-it në Maqedoni, ju lutemi vizitoni ueb-faqen e USAID-it: (http://macedonia.usaid.gov) dhe faqen e USAID-it në Facebook: (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

INFOGRAPHIC

infoVistinitostTRUTHFULNESS

ka fakte

nuk mund të përcaktohet saktësia e deklaratave

nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave

infoVistinitostSOURCES OF INFORMATION

ka burime të evidentuara

jozyrtare, anonime

nuk mund të përcaktohet

një palë

infoVistinitostEXTENSIVENESS

jogjithëpërfshirës

ndoshta ka informata të fshehura

infoVistinitostBIAS

nuk mund të përcaktohet

nuk mund të përcaktohet

nuk mund të përcaktohet

nuk aplikohet

infoVistinitostCOMMENTING

ka elemente të komentimit

të integruara me faktet

infoVistinitostPLAGIARISM

kopje të plotë

nuk është theksuar autori, është theksuar burimi me link

infoVistinitostTITLE QUALITY

dezinformon

jokreativ

senzacionalist

joadekuat

tendencioz

infoVistinitostPHOTOGRAPH

ka

adekuate

manipulon

është theksuar autori (burimi)

infoVistinitostHATE SPEECH

nuk ka shprehje të urrejtjes

nuk ka shprehje të urrejtjes

nuk nxit dhunë

nuk diskriminon

infoVistinitostEDITED FOR THE WEB

i lexueshëm

elemente jokualitative multimediale

nuk ka linke kontekstuale

pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik

i palidhur me tag-e