Shok nga senzacionalizmi i zbrazët
Published in Recensione
on 7 - 12 - 2015 Author: Љубомир Костовски[Recension: (LAJM I JASHTËZAKONSHËM) Shok në botë – Rusia filloi përleshje me Turqinë, ky është hapi i tyre i parë]
Në gazetari ka lajme dhe lajme të rrejshme. Mirëpo, nuk kemi dëgjuar se ka lajme dhe jo-lajme. Gjegjësisht, se ka titull, bile edhe senzacionalist, mirëpo lajm nuk ka. Sikurse në rastin konkret, nga paralajmërohet një “gështenjë e nxehtë”, mirëpo nuk ka asnjë gjurmë nga lajmi.
Linku deri te artikulli origjinal: (LAJM I JASHTËZAKONSHËM) Shok në botë – Rusia filloi përleshje me Turqinë, ky është hapi i tyre i parë
Data dhe koha e publikimit: 29.11.2015
Data e recensionit: 01.12.2015
Recensues: Ljubomir Kostovski
TITULL QË SHKAKTON PANIK
Senzacioni që paralajmërohet në titullin që shkakton panik: “(LAJM I JASHTËZAKONSHËM) Shok në botë – Rusia filloi përleshje me Turqinë, ky është hapi i tyre i parë”, mungon në pjesën e thatë përmbajtësore të materialit që e recensojmë.
“Pasi forcat turke e rrëzuan aeroplanin luftarak rus, sot nëpër rrjetet sociale u paraqti një video ku mund të shihet se Rusia ka filluar intervenim ushtarak ndaj Turqisë. Paraprakisht kryetari i SHBA-ve, Barak Obama, dhe i Francës, Fransoa Holand, bënë thirrje për zgjidhje paqësore të situatës së krijuar. Çka mund të thotë njeriu pas një videoje të këtillë përveç se të rrënqethet.”
Në fakt, ky është i gjithë teksti. E ku e shohim këtu “fillimin e luftës”? Ose së paku, fillimin e përleshjes së ashpër? E në fakt, prej atëherë kaluan disa ditë, e asgjë nga paralajmërimi që jepete në titull.
ME RËNDËSI ËSHTË NUMRI I KLIKIMEVE
Me të vërtetë, lexuesve u ofrohet një videoinçizim, i cili, objektivisht, nuk tregon asgjë. Bile, është realizuar në atë mënyrë që duhet të klikoni në reklamën që e mbulon vidoeinçizimin?! Reklamat ndërrohen dhe në vend që të shihni “përleshje”, pas paralajmërimit “të nxehtë”, shihni vetëm PEP! Dhe aq! Si do që jetë, edhe pse nuk e morëm vesh se a ka filluar “lufta e tretë botërore”, kishim mundësi të informohemi se cilat goma janë më të mira për dimër ose cili automobil mund të blihet me kredi…
Mashtrim më i qartë vështirë se mund të gjendet, mirëpo është e qartë se shumë i rëndësishëm është numri i klikimeve. Në KP-në e mëparshme kishte nen me të cilin dënohej përhapja e lajmeve të pavërteta, e ky është një lajm i tillë. Sot, kjo që e ofron kjo medie, mund të trajtohet si mashtrim i llojit të vet – ju detyron të shihni reklamë komerciale me një paratekst të pandershëm.
Dhe për fat të keq, nga (dez)informatat e këtilla me mëngë të shkurta mbetet gazetaria e ndershme, etike. Për shkak se as që i bie ndërmend të publikojë trillime të këtilla pacipa.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
nuk ka fakte
pohimet jo të sakta
deklarata jo të vërteta
SOURCES OF INFORMATION
nuk ka burime të evidentuara
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
ndoshta ka informata të fshehura
BIAS
nuk ka as minimum të vërtetë
nuk mund të përcaktohet
informata të rrejshme
nuk mund të përcaktohet
anshmëri komerciale
COMMENTING
nuk ka elemente të komentimit
të ndara nga faktet
PLAGIARISM
kopje të plotë
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
joadekuat
tendencioz
PHOTOGRAPH
ka
joadekuate
manipulon
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
mesatarisht i lexueshëm
elemente solide multimediale
ka linke kontekstuale
pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik
i lidhur me tag-e