Gazetaria që trajton lajmin si mjet për propagandë
Published in Recensione
on 1 - 12 - 2016 Author: Xhenis Sulimani
[Recension: Lideri i BESËS në spotin parazgjedhor e trajton Fadil Zendelin si shërbëtor!]
Është bërë trend i portaleve që të fusin vlerësime personale në kategorinë e lajmeve. Sidomos, tani, kur jemi në fushatë parazgjedhore, kur media të ndryshme po shërbejnë për qëllime propagandistike, e jo për të informuar.
Linku deri te artikulli origjinal: “Lideri i BESËS në spotin parazgjedhor e trajton Fadil Zendelin si shërbëtor!”
Data dhe koha e publikimit: 23.11.2016
Data e recensionit: 29.11.2016
Recensues: Xhenis Sulimani
Teksti që po e recensojmë është shembull tipik për shqetësimin e ngritur më lartë. Përmbajtja shpalos një mendim personal për spotin parazgjedhor të një partie politike, të cilin nuk e analizon përmes vështrimeve të njohësve apo ekspertëve ose të publikut, por nga pikëpamja e vetë autorit.
Edhe pse Fadil Zendeli është profesor dhe doktor shkence, ai aty në atë spot televiziv trajtohet si një shërbëtor edhe pse i veshur me kostumin e BESËS. Kjo padyshim është pasojë e manipulimit dhe i mjeteve financiare që i ka kjo parti pa hy në detale prejardhjen dhe destinimin e tyre, po nga këtu shihet se pse Fadili trajtohet në atë mënyrë.
Kjo qasje është tërësisht e njëanshme. Mungesa e prezencës së palës së dytë apo palës për të cilën flet teksti e bën atë jo objektiv, tendencioz dhe propagandistik… Por, edhe kështu, teksti ndoshta edhe mund të zinte vend pa problem në një medium, mirëpo në kategorinë e opinioneve. Publiku ka nevojë për lajme në interes të përgjithshëm, e jo interpretime të gazetarëve për ngjarje të ndryshme. Gazetari nuk duhet të ndikohet nga grupe të interesit ose partive politike, ndërsa kur gazetarët vetë bëjnë opinione apo komente, kjo gjë duhet të jetë e qartë për publikun, e ndarë nga lajmi dhe e vendosur në rubrikë adekuate.
Sipas Kodit Etik gazetaresk, ashtu si edhe çdo qytetar, gazetari ka të drejtë për të pasur qëndrimet e tij politike, por gjatë ushtrimit të profesionit të tij ai duhet të qëndrojë objektiv.
Media dhe gazetari nuk duhet të publikojnë material (informacion, fotografi, mendim, koment) që ka për qëllim të përhapë armiqësi ose urrejtje, ose nëse ekziston besueshmëri e madhe se materiali i publikuar do të shkaktojë armiqësi ose urrejtje ndaj dikujt për shkak të racës, përkatësisë etnike, gjinisë, besimit, përkatësisë politike, orientimit seksual, hendikapit fizik, etj.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
nuk ka fakte
pohimet jo të sakta
jo
SOURCES OF INFORMATION
jo
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
informata të fshehura
BIAS
jo
ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
informata të rrejshme
është i njëanshëm
anshmëri politike
COMMENTING
ka elemente të komentimit
të integruara me faktet
PLAGIARISM
vepër origjinale
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
joadekuat
tendencioz
PHOTOGRAPH
ka
manipulon
është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
i lexueshëm
nuk aplikohet
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e