verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Marrëdhëniet me publikun dhe gazetaria nuk janë e njëjta gjë

on 22 - 09 - 2015       
Овој напис го има и на: Maqedonisht

Макфакс-Дејан-Џокиќ-заработи-3.000-евра-со-вложени-300-евра-тргувајќи-на-светска-берза-од-дома-crop-resize

[Recension: Dejan Dokiq fitoi 3.000 euro me 300 euro të investuara duke bërë tregti në bursë botërore prej shtëpie]

Teksti që e recensojmë është propozim i një lexuesi tonë, i cili thotë: “Në Facebook dhe në ueb-faqen e tyre kjo është prezantuar si lajm, edhe pse është shumë e qartë se është tekst i sponsoruar, gjegjësisht reklamë e pastër”. Lexuesi ynë ka të drejtë. Kjo është reklamë, e jo tekst gazetaresk.

Макфакс   Дејан Џокиќ заработи 3.000 евра со вложени 300 евра тргувајќи на светска берза од домаLinku deri te artikulli origjinal: Dejan Dokiq fitoi 3.000 euro me 300 euro të investuara duke bërë tregti në bursë botërore prej shtëpie

Data dhe koha e publikimit: 16.09.2015

Data e recensionit: 18.09.2015

Recensues: Аna Anastasovska

“Dejan Xhokiq, biznesmen nga Uzhica, tashmë tre muaj me shumë sukses bën tregti në bursën botërore, dhe gjatë kësaj periudhe ka fituar 3.000 euro duke investuar 300 еuro, duke bërë tregti nga shtëpia e tij.”

Në biznesin e marrëdhënieve me publikun ekziston një thënie e popullarizuar – reklamimi është i shtrenjtë, teksti me lavdërime është i paçmuar. Mirëpo, megjithatë, mediat duhet të bëjnë dallim ndërmjet asaj që është tekst gazetaresk dhe tekstit të dedikuar për marrëdhënie me publikun.

Gazetaria dhe marrëdhëniet me publikun kanë parime të ndryshme të veprimit, gjegjësisht gazetaria sipas definicionit punën në interes të publikut, ndërsa njerëzit që merren me marrëdhëniet me publikun, punojnë në interes të klientëve të tyre. Dhe qëllimi i tyre është t’u shërbejnë punëdhënësve të tyre, t’i promovojnë dhe t’i lavdërojnë me çdo kusht.

A ka kjo lidhje me realitetin ose jo, gjithsesi media nëpërmjet tekstit gazetaresk të dedikuar për marrëdhënie me publikun nuk mund të japë vlerësim, mirëpo, megjithatë, do të distancohet dhe në interes të publikut do të theksojë se teksti është reklamë e paguar.

Në këtë rast, kemi një tekst-reklamë për të cilin askund nuk është theksuar se është i tillë, gjegjësisht është transmetuar si tekst i zakonshëm gazetaresk. Në atë mënyrë, media e ka shkelur nenin 6 të Kodit të gazetarëve ku në mënyrë të qartë theksohet se:

Gazetari nuk guxon ta përdorë medien për publikimin apo për fshehjen e informacioneve për përfitime personale.
Mita, korrupsioni dhe shantazhi janë të huaja për profesionin e gazetarit.
Nuk guxon të lejohet që reklamimi dhe motivet e tjera komerciale të ndikojnë ndaj lirisë së informimit.
Duhet të ekzistojë ndarje e qartë në mes të reklamimit dhe tekstit gazetaresk me ilustrim.


Ky recension është përgatitur nga kuadër të Projektit të USAID-it për përforcimin e mediumeve në Maqedoni – Komponenta Shërbimi për verifikimin e fakteve nga mediumet, që implementohet nga fondacioni Metamorfozis.. Ky recension është mundësuar me përkrahjen e Agjencisë amerikane për zhvillim ndërkombëtar (USAID). Përmbajtja e analizës është përgjegjësi e autorit dhe nuk i paraqet qëndrimet e fondacionit Metamorfozis, USAID-it ose të qeverisë së SHBA-ve. Për më tepër informata për punën e USAID-it në Maqedoni, ju lutemi vizitoni ueb-faqen e USAID-it: (http://macedonia.usaid.gov) dhe faqen e USAID-it në Facebook: (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

INFOGRAPHIC

infoVistinitostTRUTHFULNESS

ka fakte

nuk mund të përcaktohet saktësia e pohimeve

nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave

infoVistinitostSOURCES OF INFORMATION

ka burime të evidentuara

zyrtare

relevante

1 burim

një palë

infoVistinitostEXTENSIVENESS

jogjithëpërfshirës

ndoshta ka informata të fshehura

infoVistinitostBIAS

nuk mund të përcaktohet

nuk ka shtrembërim të së vërtetës (spin)

nuk mund të përcaktohet

mban anën e një pale

anshmëri komerciale

infoVistinitostCOMMENTING

nuk ka elemente të komentimit

të ndara nga faktet

infoVistinitostPLAGIARISM

vepër origjinale

nuk është theksuar autori

infoVistinitostTITLE QUALITY

informon

jokreativ

senzacionalist

adekuat

i qartë

infoVistinitostPHOTOGRAPH

ka

adekuate

informon

nuk është theksuar autori (burimi)

infoVistinitostHATE SPEECH

nuk ka gjuhë ofenduese

nuk ka gjuhë të urrejtjes

nuk nxit për përdorimin e dhunës

nuk diskriminon

infoVistinitostEDITED FOR THE WEB

mesatarisht i lexueshëm

elemente jokualitative multimediale

nuk ka linke kontekstuale

pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik

i palidhur me tag-e

Abonohuni për lajmet më të reja