Recension: Shumaheri nuk është më në komë dhe e lëshoi spitalin
Published in Recensione
on 26 - 06 - 2014 Author: Владимир Мирчески
Pse recension? Për shkak se ka fotografi krejtësisht të gabuar, e cila publikut i plasohet sikur bëhet fjalë për kampionin e mëparshëm të Formula 1, Mihael Shumaher, pas fatkeqësisë së skijimit, për shkak të të cilit ai kaloi disa muaj në komë dhe në përkujdesje intensive. Domethënë, kemi një foto-dezinformatë klasike të publikut.
Linku deri te artikulli origjinal: Shumaheri nuk është më në komë dhe e lëshoi spitalin
Data dhe koha e publikimit: 16.06.2014, 16:31
Data e recensionit: 24.06.2014
Recensues: Vlladimir Mirçeski
FOTOGRIA NUK ËSHTË VETËM “SHOQËRIM”, POR NEVOJË E GAZETARISË
Me vërtetësinë nuk ka probleme vetëm pjesa tekstuale e lajmit, e cila, të jemi precizë, është marrë nga një informatë agjencie. Po, është e saktë se Shumaheri pas një beteje të gjatë e lëshoi spitalin dhe shkoi për shërim në shtëpi. Mirëpo, pjesa fotografike e këtij lajmi është një çështje tjetër. Më saktë, ndoshta për shkak të shpejtimit, për shkak të pakujdesisë, për shkak të mosdijes, informata për përmirësimin e gjendjes shëndetësore të asit të Formula 1 është “shoqëruar” me një fotografi krejtësisht të gabuar. Domethënë, jo vetëm që është ofruar, më së pakut thënë, një fotografi e pahijshme e një njeriu pas ndërhyrjes operative në kokë, por ai njeri nuk është Shumaheri. Nga njëra anë thuhet se Shumi ka dalë nga spitali, e nga ana tjetër është vënë fotografi e dikujt tjetër? E çuditshme, joprofesionale dhe e palejueshme. Në kohën digjitale të mediave kur videoja dhe fotografia shumë shpesh kanë domethënie më të madhe se sa vetë teksti, veprimi i këtillë është i pakuptueshëm.
“Që një fotografi të jetë lajm, ajo duhet t’i plotësojë të gjitha kushtet që vlejnë edhe për tekstet, por edhe disa kushte të tjera: të jetë informative, aktuale, e rëndësishme, interesante, ndërsa në aspekt teknik së paku korretke” – Enciklopedia e gazetarisë.
“Një komponentë tjetër e rëndësishme e foto-lajmit është saktësia. Kjo do të thotë se ajo që është në “frejm”, ajo edhe ka ndodhur. Fotografia është e obliguar në aspekt etik të mos e ndryshojë tregimin. Nuk duhet shtuar më tepër tym në skenën me zjarr. Fotografia duhe të jetë dritare për ta parë ngjarjen” – Liz Masoner.
Ose shkurtimisht – fotografitë e tregojnë tregimin.
Para 5 vitesh, gazeta “Telegraf” e Londrës, për nder të 170 vjetorit nga hyrja në përdorim e fotoaparatit në përdorim publik e publikoi këtë listë të 10 fotografive që e kanë ndryshuar botën. Duam të tregojmë se çfarë rëndësie mediat botërore i japin të shprehurit nëpërmjet videos në gazetari.
Si përfundim, mund të thuhet se në kohën e sotme nuk duhet të tolerohet “arsyetimi” se një material ka tekst të mirë, por fotografi të dobët, për shkak se standardet botërore tregojnë se fotografia e gabuar nënkupton edhe produkt të gabuar mediatik, mu sikurse ky artikull.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
ka fakte
deklarata të sakta
deklarata të vërteta
SOURCES OF INFORMATION
ka burime të evidentuara
zyrtare, anonime
relevante
më tepër burime
më tepër palë
EXTENSIVENESS
gjithëpërfshirës
nuk ka informata të fshehura
BIAS
plotësisht e paraqet të vërtetën
nuk ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
nuk mund të përcaktohet
nuk aplikohet
COMMENTING
nuk ka elemente të komentimit
të ndara nga faktet
PLAGIARISM
kopje të plotë (lajm agjencie)
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
informon
jokreativ
josenzancionalist
adekuat
i qartë
PHOTOGRAPH
ka
joadekuate
manipulon
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka shprehje të urrejtjes
nuk ka shprehje të urrejtjes
nuk nxit dhunë
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
mesatarisht i lexueshëm
elemente solide multimediale
nuk ka linke kontekstuale
pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e