Shembull shkollor për dezinformim
Published in Recensione
on 16 - 05 - 2016 Author: Силвана Жежова[Recension: LSDM-ja e pranoi se nuk e ka mbështetjen e popullit se përsëri iku nga zgjedhjet]
Teksti me titull “LSDM-ja e pranoi se nuk e ka mbështetjen e popullit se përsëri iku nga zgjedhjet”, paraqet shembull shkollor për atë se si dezinformohet publiku. Ky material pohon se LSDM-ja u ik zgjedhjeve për shkak të rejtingut të ulët, ndërsa e anashkalon shkakun e vërtetë për këtë vendim, të cilin lideri i opozitës, Zoran Zaev, e theksoi në konferencën për shtyp më 6 prill. Atëherë ai theksoi se nuk do të marrë pjesë në zgjedhjet e parakohshme parlamentare më 5 qershor, për shkak se “VMRO-DPMNE-ja e prish Marrëveshjen e Përzhinës, gjegjësisht nuk ka listë të pastruar zgjedhore, medie të reformuara me çka nuk ka kushte për zgjedhje të drejta dhe demokratike”.
Linku deri te artikulli origjinal: LSDM-ja e pranoi se nuk e ka mbështetjen e popullit se përsëri iku nga zgjedhjet
Data dhe koha e publikimit: 12.05.2016
Data e recensionit: 12.05.2016
Recensuese: Silvana Zhezhova
VLERËSIME PAUSHALLE
Artikulli u referohet anketave të “institucioneve relevante” dhe pa e potencuar konkretisht se për cilat agjenci bëhet fjalë, thotë se ato gjoja, “ia kanë bërë me dije Zaevit se zgjedhjet e ardhshme, kurdo që të mbahen, do të jenë edhe humbja e dhjetë për ta”. Dhe kjo thekstohet si shkaku “kryesor” pse LSDM-ja nuk do të marrë pjesë në zgjedhje, që është një dezinformatë dhe zhvendosje e vëmendjes së publikut nga shkaqet kryesore për mospjesëmarrjen e opozitës në zgjedhje. Mospjesëmarrja në zgjedhje, vetëvetiu nuk nënkupton pranim të mungesës së mbështetjes nga populli, por në rastin konkret edhe shprehje e mosbesimit ndaj institucioneve se në këtë moment mund të organizojnë zgjedhje të drejta dhe demokratike.
Pastaj, duke i prezantuar rezultatet e këtyre hulumtimeve “misterioze” të mendimit publik si qindpërqind të sakta dhe relevante, teksti bën interpretime paushalle të rejtingjeve të dy partive (LSDM-së dhe VMRO-DPMNE-së), duke e lartësuar me këtë rast partinë në pushtet.
“Kështu, qytetarët e dënuan skenarin e errët dhe sjelljen destruktive të LSDM-së. Nga ana tjetër, rejtingu i partisë në pushtet akoma është më i larti dhe vazhdon të rritet. Populli ka besim te VMRO-DPMNE-ja për shkak se në atë parti e vëren dhe e mbështet politikën patriotike dhe ekonominë e cila jep rezultate të mëdha.”
Që të përforcohet përshtypja se VMRO-DPMNE-ja gëzon mbështetje të madhe në mesin e popullit, në ndihmë thirren edhe ekspertët “virtualë”. Kuptohet, këta analistë të paemërtuar, aspak nuk janë të befasuar nga “rezultatet” e anketave dhe parashohin:
“…se LSDM-ja nuk ka mundësi as t’i afrohet rejtingut të lartë të VMRO-DPMNE-së në afat të mesëm, e ka shumë gjasa që kjo të mos ndodhë as në afat të gjatë”,
edhe pse mjaft diskutabile se sa ka mundësi që një anketë të jetë masë për popullaritetin që e gëzon ndonjë parti politike. Ndërsa, praktika ka treguar edhe se rezultatet e anketave relevante lexohen krejtësisht ndryshe, varësisht nga simpatitë ose mbështetja e medieve të caktuara ndaj ndonjë opcioni politik. Ka shembuj, kur rezultatet e njëjra nga një agjenci relevante janë interpretuar në mënyrë të ndryshme, varësisht sa nga cila anë “fryn era”.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
ka fakte
nuk mund të përcaktohet saktësia e pohimeve
nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave
SOURCES OF INFORMATION
ka burime të evidentuara
anonime
jorelevante
nuk mund të përcaktohet
një palë
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
informata të fshehura
BIAS
nuk mund të përcaktohet
ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
nuk mund të përcaktohet
mban anën e një pale
anshmëri politike
COMMENTING
ka elemente të komentimit
të integruara me faktet
PLAGIARISM
vepër origjinale
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
joadekuat
tendencioz
PHOTOGRAPH
ka
adekuate
manipulon
është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
i lexueshëm
nuk ka elemente multimediale
nuk ka linke kontekstuale
i rregulluar në aspekt stilistik
i lidhur me tag-e