Informacioni pa fakte nuk është i besueshëm
Published in Recensione
on 18 - 03 - 2016 Author: Xhenis SulimaniRecension: SHQIPTARËT NË MAQEDONI 47 %, SHUMICË ABSOLUTE!
E vërteta është “stolia” më e bukur që i rri një gazetari dhe produktit të tij. Informacionet e vërteta, të bazuara në dy apo më shumë burime të pavarur mes tyre, e bëjnë përmbajtjen dhe median të jenë më të besueshme. Gazetari gjithmonë duhet të jetë në rrugë drejt së vërtetës dhe vetëm të vërtetës. Por, që kjo e fundit të jetë e pakontestueshme, informacioni duhet të jetë i plotë, i verifikuar dhe i qartë!
Linku deri te artikulli origjinal: “SHQIPTARËT NË MAQEDONI 47 %, SHUMICË ABSOLUTE!”
Data dhe koha e publikimit: 11.03.2016
Data e recensionit: 16.03.2016
Recensues: Xhenis Sulimani
Në tekstin që po e recensojmë pretendohet se po shpaloset “e vërteta e madhe për shqiptarët në Maqedoni”. Jepen statistika për demografinë në Republikën e Maqedonisë, të cilat mbështeten në deklaratën e një analisti politik, por përmbajtja nuk indikon se është bërë përpjekje që të vërtetohen të njëjtat.
“Informacioni i rëndësisë së veçantë vjen nga publicisti dhe intelektuali nga Maqedonia, Nijazi Muhamedi, i cili këtë të dhënë e ka bërë publike në një medium televiziv duke iu referuar burimeve të institucioneve ndërkombëtare.”
Përkundrazi, në vend se të verifikohen me argumente statistikat, në tekst citohet analisti, i cili thotë se të dhënat i ka nga një institucion ndërkombëtar. Por, në tekst nuk tregohet as emri i këtij institucioni, që do ta bënte informacionin më relevant dhe më të besueshëm. Kjo qasje, në vend se të shpalosë ‘të vërtetën e madhe’, krijon huti të madhe në opinion.
“Sipas një informacioni të marrë javët e fundit nga një institucion ndërkombëtar, shqiptarët në Maqedoni janë 47 % nga popullsia e përgjithshme e Maqedonisë…”, thotë Nijazi Muhamedi.”
Detyrë e parë e gazetarëve është e vërteta. Ata duhet t’i mundësojnë opinionit qasje deri te faktet e besueshme dhe të sakta. Sipas Kodit etik të gazetarisë, nëse informata nuk mund të vërtetohet, ose bëhet fjalë për supozim, përkatësisht spekulim, kjo duhet të thuhet dhe të publikohet. Saktësia e informatës duhet të provohet sa më shumë të jetë e mundur.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
nuk ka fakte
nuk mund të përcaktohet saktësia e pohimeve
nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave
SOURCES OF INFORMATION
nuk ka burime të evidentuara
1 burim
një palë
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
ndoshta ka informata të fshehura
BIAS
nuk mund të përcaktohet
ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
nuk mund të përcaktohet
është i njëanshëm
anshmëri tjetër
COMMENTING
ka elemente të komentimit
të ndara nga faktet
PLAGIARISM
vepër origjinale
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
joadekuat
tendencioz
PHOTOGRAPH
ka
adekuate
as manipulon as informon - është vënë vetëm si ilustrim
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
i lexueshëm
nuk aplikohet
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e