Maniaku mbjell frikë! Po, në rrjetet sociale dhe në media
Published in Recensione
on 8 - 07 - 2015 Author: Ана Анастасовска
[Recension: FOTO: Një maniak mbjell frikë në Aerodrom të Shkupit!]
Ky është një shembull klasik për atë se si gazetarët nga një publikim i zakonshëm në rrjetet sociale mund të bëjnë senzacion, e në këtë rast edhe të përhapin panik. Ajo që mungo në këtë tekst janë faktet, dhe, sipas kësaj, lehtë mund të vihet në pikëpyetje vërtetësia e informatës së publikuar.
Linku deri te artikulli origjinal: FOTO: Një maniak mbjell frikë në Aerodrom të Shkupit!
Data dhe koha e publikimit: 29.06.2015
Data e recensionit: 03.07.2015
Recensues: Аna Anastasovska
“Një maniak këtyre ditëve “operon” nëpër lagjen Aerodrom të Shkupit. Sulmon vajza kur janë vetëm, ndërsa në rrjetet sociale janë duke u shpërndarë ankesat e dy vajzave, të cilat janë ballafaquar me të. Edhe pse njëra nga vajzat thotë se rastin e ka paraqitur në polici, prej atje nuk ka konfirmim zyrtar.”
Që në fillim të tekstit, autori le hapësirë për të dyshuar në këtë informatë. Thuhet se dy vajza në “Facebook” e paskan shpërndarë këtë informatë,, mirëpo se për këtë nuk paska asnjë konfirmim zyrtar nga MPB-ja. Pyetja që parashtrohet këtu është se pse gazetari nuk është përpjekur të marrë ndonjë informatë zyrtare, qoftë ato konfirmuese ose jo, dhe pse pa nevojë shkakton panik? Nuk ka deklaratë të MPB-së, nga qytetarët, nuk janë kontaktuar vajzat që e kanë publikuar këtë informatë.
A thua çdo publikim në rrjetet sociale duhet të merret si i vërtetë dhe menjëherë të plasohet para publikut? Çka nëse informata nuk është e saktë? Çka duhet të mendojnë prindërit e vajzave, të cilat, gjoja, paskan qenë cak i maniakut, i cili ndoshta edhe nuk ekziston? A nuk ka menduar gazetari se çfarë paniku mund të shkaktohet te prindërit vajzat e të cilëve shëtiten vetë në mbrëmje nëpër lagjen Aerodrom?
Është detyrë e gazetarit që kur të vijë deeri te ndonjë informatë, ta verifikojë atë nga sa më shumë burime që është e mundur, që ta konstatojë vërtetësinë e saj. Informata e plasuar kështu, ka për qëllim vetëm të jetë senzacionale dhe të tërheqë sa më shumë vëmendje dhe lexueshmëri pa marrë parasysh vërtetësinë.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
ka fakte
nuk mund të përcaktohet saktësia e deklaratave
nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave
SOURCES OF INFORMATION
ka burime të evidentuara
anonime
jorelevante
më tepër burime
një palë
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
ndoshta ka informata të fshehura
BIAS
nuk mund të përcaktohet
nuk ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
nuk mund të përcaktohet
nuk mund të konstatohet
COMMENTING
nuk ka elemente të komentimit
të ndara nga faktet
PLAGIARISM
kopje të pjesshme
nuk është theksuar autori, nuk është theksuar burimi
TITLE QUALITY
informon
jokreativ
senzacionalist
adekuat
i qartë
PHOTOGRAPH
ka
adekuate
informon
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka shprehje të urrejtjes
nuk ka shprehje të urrejtjes
nuk nxit dhunë
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
nuk ka elemente multimediale
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e