Recension: Me këtë status në Facebook, Sergej Varoshlija e shokoi publikun
Published in Recensione
on 2 - 09 - 2014 Author: Оливера ВојновскаLajmi i shkurtër që e recensojmë shkakton huti. Përbëhet prej vetëm dy fjalive, dhe i është dhënë titulli: “Me këtë status në Facebook, Sergej Varoshlija e shokoi publikun”, e si ilustrim është përdorur një “screenshot” nga psotimi i aktorit Toni Mihajllovski” Kështu që, lexuesit nuk mund ta kuptojnë se çfarë postimi “shokues” në Facebook ka bërë stilisti i njohur.
Linku deri te artikulli origjinal: Me këtë status në Facebook, Sergej Varoshlija e shokoi publikun
Data dhe koha e publikimit: 24.08.2014, 14:07
Data e recensionit: 27.08.2014
Recensues: Оlivera Vojnovska
NJË LAJM I KOPJUAR KEQ
Si burim i vetëm i informatave është theksuar statusi në Facebook. Qëllimi i medias me gjasë ka qenë të informojë se stilisti nëpërmjet profilit të tij në FB u ka dërguar porosi atyre që, gjoja, ka përhapur thashetheme se është i sëmurë. Mirëpo, në vend të statusit të Varoshlisë, është paraqitur porosia në Facеbook e Mihajllovskit deri te ata që e pranuan “sfidën e akullit” që të lagen me kovë me ujë.
Por, në fakt, si ka ndodhur ky gabim?
Më 24 gusht, disa media, disa më herët – e disa më vonë gjatë ditës, i publikuan foto-lajmet për statuset e Varoshlisë dhe të Mihajjlovskit. Në rastin konkret, portali në orën 14:07 e publikoi tekstin që e recensojmë, e tre minuta më herët, gjegjësisht në orën 14:04 e plasoi lajmin për postimin e Mihajllovskit me titull: “Тоni Mihajllovski në Facebook i “dërrmoi” ata që lahen me ujë të akullt”.
Një orë e gjysmë më herët, lajme me tituj identikë u plasuan në një medie tjetër. Edhe atë, lajmi me titull: “Me këtë status në Facebook, Sergej Varoshlija e shokoi publikun” (sipas agregatorit Daily), është publikuar në orën 12:38, ndërsa аrtikulli me titull: “Тоni Mihajllovski në Facebook i “dërrmoi” ata që lahen me ujë të akullt”, në orën 12:35.
Pra, siç mund të vërehet, me gjasë të dyja lajmet janë marrë nga portali i njëjtë, dhe gjatë shpejtimit nuk është ndryshuar ilustrimi, gjegjësisht “screenshot”-i nga profili i Mihajllovskit në Facebook me atë të statusit të Varoshlisë. Që na bën me dije se para nesh kemi një lajm të kopjuar keq.
Dhe siç konstaton me të drejtë lexuesja, me propozimin e së cilës e recensojmë këtë tekst: “Kur vidhet dhe kopjohet, nuk shihet se teksti a përputhet me fotografinë. Me rëndësi është të plasohet informata!”.
Përveç kësaj duhet theksuar se “Facebook-u nuk është hapësirë për vetëshërbim gazetaresk”, siç është theksuar në leksionin gazetaresk të publikuar në faqet e Shërbimit për verifikimin e fakteve në media.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
ka fakte
nuk mund të përcaktohet saktësia e deklaratave
nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave
SOURCES OF INFORMATION
ka burime të evidentuara
jozyrtare
1 burim
një palë
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
ndoshta ka informata të fshehura
BIAS
nuk mund të përcaktohet
nuk mund të përcaktohet
nuk ka informata të rrejshme
nuk aplikohet
COMMENTING
nuk ka elemente të komentimit
të ndara nga faktet
PLAGIARISM
kopje të plotë
nuk është theksuar autori, nuk është theksuar burimi
TITLE QUALITY
nuk informon
jokreativ
senzacionalist
joadekuat
i paqartë
PHOTOGRAPH
ka
joadekuate
as manipulon as informon është vënë vetëm si ilustrim
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka shprehje të urrejtjes
nuk ka shprehje të urrejtjes
nuk nxit dhunë
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
mesatarisht i lexueshëm
nuk ka elemente multimediale
nuk ka linke kontekstuale
pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e