verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Recension: Rrihet Igor Xhambazovi në Manastir

on 23 - 12 - 2014       
Овој напис го има и на: Maqedonisht

22-0987098-098-crop-resize

 

Aman me tituj të këtillë. Qëllimi i tyre i vetëm është ta mashtrojnë publikun nëpërmjet qasjes senzacionaliste, ndërsa përmbajtja, zakonisht, ose nuk ka lidhje ose është jashtë kontekstit, ose, sikurse në rastin konkret, është me “dimension të gabuar kohor”.

2Linku deri te artikulli origjinal: Rrihet Igor Xhambazovi në Manastir

Data dhe koha e publikimit: 17.12.2014, 22:48

Data e recensionit: 19.12.2014

Recensues: Vlladimir Mirçeski

 

KUR TITULLI DE MASHTRON PUBLIKUN

Nëse në titull thoni në mënyrë bombastike se “Rrihet Igor Xhambazovi në Manastir”, e pastaj në një tekst shumë të shkurtër të përbërë vetëm prej dy fjalish sqaroni se bëhet fjalë për një ngjarje nga e kaluara e bujshme e aktorit, atëherë, sipas meje, ky është manipulim i pastër dhe shtrembërim i të vërtetës. Më saktë, kjo është nxjerrje nga konteksti i dimensionit kohë e tashme dhe aktualitet, të cilin çdo lajm, qoftë edhe i shkurtër, duhet ta plotësojë. Është e vërtetë se titulli i mirë e shet informatën, mirëpo këtu nuk bëhet fjalë për këtë. Kemi një konstruksion senzacionalist të titullit që nuk e pasqyron situatën reale. Domethënë, shoumeni e ka “ngrënë” që moti në qytetin e konsujve, mirëpo nuk është precizuar se kur dhe kjo gjithsesi nuk përkon me titullin, i cili, siç thamë, e huton publikun, dhe e çon që të klikojë dhe me këtë ta rrisë numrin e viziatve të ueb-faqes konkrete. Mirëpo, me këtë rast, pala tjetër – publiku shumë shpejt e vëren se është mashtruar dhe është orientuar në një faqe krejtësisht nga gjendja e vërtetë, e cila është se “Aktori nuk është rrahur në Manastir”, por se “është rrahur ndonjëherë në të kaluarën”. Dallimi është shumë i madh, do të thoja me kilometra. Ja se cilat janë udhëzimet e shkollës për gazetari të universitetit prestigjioz “Kolumbia” për krijimin e konstruksioneve të titujve:

Katër imperativet për shkruarjen e titullit:

  • duhet të jetë i saktë;
  • duhet të kuptohet lehtë;
  • duhet ta tërheqë vëmendjen;
  • duhet të jetë në përputhje me tonin e tekstit.

(Paralajmërim gjatë shkruarjes së titujve: Asnjëherë mos lejoni që titujt е lezetshëm, kreativë ta verbërojnë nevojën për saktësi dhe precizitet. Kini kujdes ndaj titujve që kanë domethënie joadekuate.)

Mendoj se u tha mjaft. Nga ajo që u tha më lartë, titulli konkret e plotëson vetëm një kriter – e tërheq vëmendjen dhe asgjë tjetër.

Kjo, nuk është hera e parë, e si duket as hera e fundit, që të paraqiten materiale me tituj tendenciozë, shpeshherë edhe të pavërteta, jashtë kontekstit dhe vetëm me një detyrëа – pa argumente dhe pothuajse në baza të rrejshme t’i mashtrojnë lexuesit.

 


Ky recension është përgatitur nga kuadër të Projektit të USAID-it për përforcimin e mediumeve në Maqedoni – Komponenta Shërbimi për verifikimin e fakteve nga mediumet, që implementohet nga fondacioni Metamorfozis.. Ky recension është mundësuar me përkrahjen e Agjencisë amerikane për zhvillim ndërkombëtar (USAID). Përmbajtja e analizës është përgjegjësi e autorit dhe nuk i paraqet qëndrimet e fondacionit Metamorfozis, USAID-it ose të qeverisë së SHBA-ve. Për më tepër informata për punën e USAID-it në Maqedoni, ju lutemi vizitoni ueb-faqen e USAID-it: (http://macedonia.usaid.gov) dhe faqen e USAID-it në Facebook: (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

INFOGRAPHIC

infoVistinitostTRUTHFULNESS

ka fakte

deklarata të sakta

deklarata të vërteta

infoVistinitostSOURCES OF INFORMATION

ka burime të evidentuara

relevante

1 burim

infoVistinitostEXTENSIVENESS

jogjithëpërfshirës

informata të fshehura

infoVistinitostBIAS

pjesërisht e paraqet të vërtetën

ka shtrembërim të së vërtetës (spin)

nuk mund të përcaktohet

nuk mund të konstatohet

infoVistinitostCOMMENTING

nuk ka elemente të komentimit

infoVistinitostPLAGIARISM

me siguri është origjinal, nëse mund të quhet ashtu

nuk është theksuar autori

infoVistinitostTITLE QUALITY

dezinformon

jokreativ

senzacionalist

joadekuat

tendencioz

infoVistinitostPHOTOGRAPH

ka

adekuate

as manipulon as informon është vënë vetëm si ilustrim

nuk është theksuar autori (burimi)

infoVistinitostHATE SPEECH

nuk ka shprehje të urrejtjes

nuk ka shprehje të urrejtjes

nuk nxit dhunë

nuk diskriminon

infoVistinitostEDITED FOR THE WEB

mesatarisht i lexueshëm

elemente solide multimediale

nuk ka linke kontekstuale

pjesërisht i rregulluar në aspekt stilistik

i palidhur me tag-e

Abonohuni për lajmet më të reja