Pa burime humb besueshmëria
Published in Recensione
on 21 - 09 - 2015 Author: Xhenis Sulimani[Recension: VMRO-ja bllokon drunjtë për ngrohje, nga nëntori premton çmime të lira?!]
Gazetari me anë të përmbajtjes duhet të vërtetojë atë që e ka pohuar në titull. Që do të thotë se titullin duhet mbështetur me informacion të saktë.
Linku deri te artikulli origjinal: VMRO-ja bllokon drunjtë për ngrohje, nga nëntori premton çmime të lira?!
Data dhe koha e publikimit: 14.09.2015
Data e recensionit: 18.09.2015
Recensent: Xhenis Sulimani
Produkti gazetaresk që po e recensojmë nis me titullin: “VMRO-ja bllokon drunjtë për ngrohje, nga nëntori premton çmime të lira”. Gjatë leximit të tekstit, opinioni nuk do të mund të vërtetojë se kush dhe kur ka filluar “bllokimi i drunjve”, por as nivelin e çmimeve të drunjve.
“Interesimi për drunj nga pyjet shtetërore është shumë i madh, sepse një metër kub katror ahu bashkë me transport kushton 2.500 denarë, ndërsa dushku 2.600 denarë, që do të thotë dy herë më lirë se drunjtë që i ofrojnë shitësit privat.”
Teksti tenton që informacionin ta bazojë në qëndrimin e qytetarëve, por duke e përgjithësuar mendimin e tyre, dhe pa marr prononcim nga ndonjë qytetar i caktuar për të shprehur qëndrimin në lidhje me çështjen.
As në deklaratën e cituar nga i pari i “Pyjeve të Maqedonisë” gazetari nuk ka verifikuar titullin e tekstit. Nuk vërtetohet saktë se a do të jenë çmimet më të lira apo jo.
“Deri në fund të tetorit një pjesë e madhe e amvisërive nga Maqedonia që ngrohen me drunj do të furnizohen me drunj për ngrohje, vërteton Zharko Karaxhoski, drejtor nga ‘Pyjet e Maqedonisë’.”
Kjo mënyrë e të bërit gazetari humb besimin e lexuesve. Opinioni do lajme të sakta, të qarta dhe të verifikuara. Në këtë rast do të duhej informacioni të ishte i bazuar në shifra konkrete duke iu përgjigjur me të drejtë interesit të qytetarëve për një çështje që ngjallë interes.
Titulli gjithashtu duhet të informojë dhe të jetë i bazuar në fakte, kodi etik gazetaresk nuk lejon që ai të jetë i pasaktë dhe të ngjallë dyshime.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
nuk ka fakte
pohimet jo të sakta
nuk mund të përcaktohet vërtetësia e deklaratave
SOURCES OF INFORMATION
ka burime të evidentuara
jozyrtare
jorelevante,
1 burim
një palë
EXTENSIVENESS
ndoshta ka informata të fshehura
BIAS
nuk mund të përcaktohet
nuk mund të përcaktohet
nuk mund të përcaktohet
nuk mund të përcaktohet
COMMENTING
ka elemente të komentimit
të ndara nga faktet
PLAGIARISM
vepër origjinale
është theksuar autori
TITLE QUALITY
nuk informon
jokreativ
senzacionalist
adekuat
i paqartë
PHOTOGRAPH
ka
adekuate
as manipulon as informon - është vënë vetëm si ilustrim
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
mesatarisht i lexueshëm
nuk aplikohet
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e