Verifikimi i lajmit – imperativ moral i gazetarisë
Published in Recensione
on 30 - 03 - 2016 Author: Xhenis Sulimani[Recension: Grupe të armatosura sonte janë parë në Tanushë]
Informacioni me interes publik duhet të jetë i saktë dhe i verifikuar sa më shumë të jetë e mundur. Nëse i njëjti nuk mund të konfirmohet, në tekst duhet të bëhet e ditur se bëhet fjalë për informatë të pavërtetuar deri në fund, supozim apo spekulim.
Linku deri te artikulli origjinal: “Grupe të armatosura sonte janë parë në Tanushë”
Data dhe koha e publikimit: 25.03.2016
Data e recensionit: 29.03.2016
Recensues: Xhenis Sulimani
Teksti që po e recensojmë në mënyrë korrekte në fillim paralajmëron se nuk mund të vërtetohet saktësia e informacionit dhe se është informacion nga një portal tjetër. Megjithatë, me kaq nuk mbaron përgjegjësia para opinionit.
“Portali maqedonas Dokaz ka dhënë një lajm që nuk mund të vërtetohet saktësia e tij.”
Sipas Kodeksit Etik të Gazetarëve në Maqedoni “detyra themelore e gazetarëve është ta respektojnë të vërtetën dhe të drejtën e publikut që të jetë i informuar, në pajtim me nenin 16 të Kushtetutës së Republikës së Maqedonisë”. Opinioni nuk duhet të çorientohet. Kështu që, në moment kur nga portali transmetohet se në Tanushë ka ardhur vëllai i ish-komandant Sokolit, Sami Ukshini, njëri prej të akuzuarve në rastin e Kumanovës, dhe atje se është pritur nga Xhezair Shaqiri (komandant Hoxha) gazetari ka mundur që të kërkojë Xhezair Shaqirin për ta vërtetuar/demantuar lajmin.
“Në Tanushë ka ardh vëllau i Sokolit i njohur si Xhafo ndërsa e ka prit komandant Hoxha. Sipas portalit në fjalë Forcat speciale maqedonase janë nisur sonte në Tanushë.”
Nga qasja e tekstit mund të supozohet se tendenca ka qenë vetëm të transmetohet lajmi, pa tentuar të saktësohet. Nuk potencohet nëse është kërkuar qëndrim zyrtar nga institucionet përkatëse, si Ministria e Punëve të Brendshme, për praninë e grupeve të armatosura në Tanushë. Kështu si është, informacioni jep përshtypjen se është bërë për ta dezinformuar opinionin, edhe pse në fillim ceket se nuk është i vërtetuar.
Në Doracakun për Etikë në Gazetari thuhet: “Verifikimi i të dhënave dhe saktësia janë imperativ moral i gazetarisë, prandaj gazetari është i obliguar ta provojë informacionin prej sa më shumë burimeve, të paktën prej dy burimeve të pavarura”.
INFOGRAPHIC
TRUTHFULNESS
nuk ka fakte
pohimet jo të sakta
deklarata jo të vërteta
SOURCES OF INFORMATION
ka burime të evidentuara
jozyrtare
jorelevante
1 burim
një palë
EXTENSIVENESS
jogjithëpërfshirës
ndoshta ka informata të fshehura
BIAS
jo
ka shtrembërim të së vërtetës (spin)
informata të rrejshme
nuk aplikohet
COMMENTING
nuk ka elemente të komentimit
PLAGIARISM
kopje të pjesshme
nuk është theksuar autori
TITLE QUALITY
dezinformon
jokreativ
senzacionalist
joadekuat
tendencioz
PHOTOGRAPH
ka
adekuate
as manipulon as informon - është vënë vetëm si ilustrim
nuk është theksuar autori (burimi)
HATE SPEECH
nuk ka gjuhë ofenduese
nuk ka gjuhë të urrejtjes
nuk nxit për përdorimin e dhunës
nuk diskriminon
EDITED FOR THE WEB
i lexueshëm
nuk aplikohet
nuk ka linke kontekstuale
i parregulluar në aspekt stilistik
i palidhur me tag-e